انتقاد تند فلور نظری از حاشیهسازیهای یک بازیگر جوان
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۷۱۵۱
ساعت 24-فلور نظری، بازیگر سریال خاطرهانگیز «خانه به دوش» میگوید، اشکال این است که به دختر ۱۸ ساله نقش اول میدهند و بعد همان دختر با آبروریزی، به آنها لطمه میزند.
قسمت اول سری جدید مسابقه «شام ایرانی» روز پنج شنبه در نمایش خانگی منتشر خواهد شد و در این سری از مسابقه بازیگرانی مانند فلور نظری، بهاره رهنما، مریم امیرجلالی و شهرزاد کمالزاده شرکت کردهاند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
چه شد که حضور در مسابقه «شام ایرانی» را پذیرفتید؟
من کلا آدمی هستم که خیلی دوست ندارم در برنامههای اینچنینی شرکت کنم، خیلی اصرار کردند و چهرههایی هم که بودند، باعث شد بپذیرم. احساس کردم اگر مردم پس از گذشت ۱۶ سال از سریال «خانه به دوش» که به آن عشق دارند، من و خانم امیرجلالی را که در سریال در نقش دو خواهر بودیم، در این مسابقه ببینند، برایشان جذاب است. برای خود من جذاب است بازیگری را که جلوی دوربین دیدم، حالا در این فضا ببینم، چه برسد به مردم که از اتفاقات خانوادگی ما مثل خانه، زندگی و آشپزی دور هستند، مسلما برای آنها جذابتر است. فکر کردم ممکن است مردم را سرگرم کند، به همین دلیل با این که خیلی وسواس دارم، دلم را به دریا زدم، خانوادهام را راضی و شرکت کردم، چون مردم این مسابقه را خیلی دوست دارند و پرمخاطب بودن آن برایم خیلی مهم بود. کاملا پروتکلها را رعایت کردیم و در نتیجه خدا را شکر همه سالم هستیم.
«شام ایرانی» اولین حضور شما در نمایش خانگی است، سریالهای این مدیوم را میبینید؟
سریال «آقازاده» را دیدم و خیلی دوست دارم، آقای توفیقی کارگردان هوشیاری است، نویسندگی آقای حامد عنقا و بازی همه بازیگران بسیار خوب است، حتی بازیگران جوان مانند دیبا زاهدی و پردیس پورعابدینی که از بازی هر دو لذت بردم، اما سریال «دل» را اصلا دوست نداشتم، با این که بازیگران درجه یکی در آن حضور داشتند، بازیها خوب نبود و خود کار خیلی کشدار بود، حتی از سریالهای ترکی که با آنها شوخی میکنیم هم بدتر شده بود. ۸۰ درصد جامعه ما بنز و بیامدبلیو ندارند. نمیگویم هیچ کس ندارد، اما تعدادشان خیلی کم است. در این سریال هر خانواده یکی از یکی بهتر و خانهشان مجللتر بود.
چرا مدتی است که حضور کمرنگی در عرصه بازیگری دارید؟
علاقه ندارم کنار آدمهایی کار کنم که کار بلد نیستند و فقط بر اساس رابطه، دوستی و فالوئر آمدهاند. کنار من باید کسی باشد که بازیگری، فرهنگ و هنر دغدغهاش باشد، بنابراین عشقم را برای این که کار کنم از دست دادم، چند پیشنهاد را که دو تا از آنها نقش اصلی بود رد کردم. یک زمانی عشقم این بود که کار کنم، اما الان ترجیح میدهم کار تحقیقاتی انجام دهم، کتابم را تمام کنم و در دانشگاههای بیشتری تدریس کنم.
بعضی همکارانتان میگویند امروزه تعداد فالوئر و هیاهوی یک بازیگر در فضای مجازی در انتخاب او موثر است، این موضوع درست است و در انتخاب شما که بازیگر بیحاشیهای هستید تاثیر داشته است؟
فکر میکنم بله چنین مسئلهای وجود دارد، اما من خیلی وقت است که دیگر علاقهای ندارم به هر قیمتی بازی کنم، بیشتر مطالعه و تحقیق میکنم و مشغول نوشتن کتابی برای دانشجویانم هستم که مقولههای بازیگری را به سادهترین شکل یاد بگیرند. زمانی غصه میخوردم که چرا باید انتخاب بازیگر بر این اساس باشد، پس درسهایی که خواندیم، مدارک تحصیلی و سابقهمان چه میشود، اما الان چون دیگر نمیخواهم به هر قیمتی بازی کنم و به نسبت سن و جایگاهم، فکر میکنم بهتر است که دور باشم. از طرفی بدتر این است که کسانی حاضرند برای این که فالوئرهایشان بالا برود هزار کار انجام دهند. این اشکال رسانه است که به دختر ۱۸ سالهای که از گرد راه میرسد نقش اول میدهد، بعد همان دختر با آبرو ریزی و کشف حجاب، به آنها لطمه میزند. اینها مسائل شخصی است، اما وقتی با رانت این جا معروف میشوی بعد بلافاصله میروی چنین کارهایی میکنی یعنی رسانه اشتباه کرده، چون او که سن کمی داشته و آدم کاملی نبوده است پس رسانه باید حواسش را جمع کند. زمانی که ما سن کمی داشتیم این طور نبود، بازیگر باید خیلی کار میکرد تا معرفی شود و به نقش اصلی و همبازی شدن با پارتنرهای باسابقه برسد.
شما با سریال «خانه به دوش» در ذهن مردم ماندگار شدهاید، به نظرتان علت محبوبیت این سریال و کارهای آقای عطاران چیست؟
آقای عطاران سریالهای مختلفی ساخته است که همگی محبوب هستند، چون ایشان یک جامعهشناس و انسانشناس است و فرهنگ جامعه را میشناسد، دنبال چیزهای عجیبوغریب نیست تا سریال اش را رنگی کند، با اتفاقات ساده و جزئی کارش را قشنگ و باور پذیر میکند که این نشانه هوش و ذکاوت اوست، «خانه به دوش» هم فوقالعاده به دل مردم نشسته است. جدا از کارگردانی آقای عطاران، انتخاب بازیگرها درست بود و همه انرژیشان را گذاشتند هرچه بلد بودند به کار گرفتند، عالی درخشیدند و به درستی از همه آنها استفاده شده است، کاراکترها سر جای خودشان بودند و قصه درست بود.
منبع: خبرآنلاینمنبع: ساعت24
کلیدواژه: خانه به دوش شام ایرانی فلور نظری
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۷۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
محمود گبرلو بازیگر شد
به گزارش قدس آنلاین، گبرلو که در سالهای دور تجاربی در عرصههای نمایشی و حضور بر صحنه تئاتر داشته، در صفحهشخصی خود نوشت: عصر چهارشنبهای، آقای شمس دستیار محترم آقای سامان مقدم، تماس گرفتند و درخواست داشتند همان نقشی را که در برنامهها به عنوان مجری سینمایی دارم در قسمتی از سریال افعی تهران داشته باشم. فرمودند سکانسی هست که جناب معادی نقش فیلمسازی دارند که با شما گفتگو کنند. تردید داشتم.،فرمودند شیوه سریال اینگونه است که برخی شخصیتها در نقش خودشان ظاهر میشوند. پذیرفتم صبح جمعهای سر صحنه رفتم. در بدو ورود آقای سامان مقدم که سالها از ایشان خبر نداشتم و بعد جناب پیمان معادی را دیدم. با هر دو سلام و علیک گرمی داشتم. پیمان معادی را در نشستهای خبری جشنواره فیلم فجر دیده بودم ولی فیلمهایش را چه داخلی و چه خارجی دیدهام. برای من یک شخصیت دوست داشتنی هستند. فیلمنامه کافه ستارهاش و بازی در ابد و یک روزش را دوست دارم… متن را تمرین کردیم تا صحنه فیلمبرداری آماده شد. یک تیم حرفهای و مسلط را سر صحنه دیدم؛ بهخصوص استاد غفوری که پشت دوربین جذابیت پر افتخاری داشتند. سامان مقدم برای من همیشه متفاوت بود. به تسلطش به فیلم و سریال اعتماد داشتم. صدسال به این سالها و یک عاشقانه سادهاش را دوست دارم. به پیشینه جمع اعتماد کردم. بدم هم نمیآمد جلوی دوربین یک تیم حرفهای ظاهر شوم. تا شروع ضبط فرصت شد با عزیزان پشت صحنه گپ برنم. معلوم بود تیم باهوش و کاربلدی دورهم جمع شدند. وقتی سریال پخش شد از ساختار جذاب و حرفهایش لذت بردم. بهخصوص در قسمت اول خیلی حرفهای قصه روایت میشود و در قسمتهای بعد با روشنشدن لایههای دیگر کنجاویها برانگیخته میشود… چون خودم نقشی در این سریال دارم از ارایه نظر مثبتم خودداری میکنم ولی وظیفه دارم از همه عزیزان سر صحنه سپاسگزاری کنم. مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، مدیر برنامهریزی: علی شمس، مدیر صدابرداری: محمود خرسند، طراح صحنه: کامیاب امینِِعشایری، طراح گریم: ایمان امیدواری، طراح لباس: ندا نصر، مدیر تولید: امیر یمینی و منشی صحنه: دنیا راد و بهخصوص جناب سامان مقدم و جناب پیمان معادی و همچنین سایر عزیزان زحمت کش افعی تهران.
منبع: پایگاه خبری صبا خبر